top of page
  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

כמה פגישות צריך בטיפול?

(או הסיפור על הילד שקלט מהר) אין ספק שזו אחת השאלות שתמיד חוזרת על עצמה כשהורים פונים לברר על טיפול לילד או לילדה שלהם.


ילד שעלה לכיתה ב', הכרנו לפני שנה בסדנת המגדלור, הכנה לכיתה א'.


התחיל את השנה עם המון מתח - מפחד לטעות, מפחד להצביע, לחוץ בשיעור, פוחד להיכשל, שהמורה תכעס עליו כשהוא עושה טעות...

כל ערב וכל בוקר מודיע חגיגית "אמא, אני לא רוצה ללכת לבית ספר".

המחנכת שהרגישה וראתה את הלחץ והמליצה לקחת את הילד לטיפול רגשי.


וככה נפגשנו, סיפר את הסיפור שלו, דיברנו על הרגשות שלו במהלך השיעור. בגלל שאנחנו כבר מכירים, יכולתי לעלות כמה שלבים בבת אחת!

עשינו הדגמה במפגש - נתתי לו תרגיל חשבון מסובך כדי שרמת הלחץ שלו תעלה מולי, והיא אכן עלתה!! תרגלנו נשימות נכונות, עשינו עוד כמה תרגילי ויסות וראינו איך רמת הלחץ שלו יורדת בלייב!!

חיפשנו יחד מחשבות חלופיות למקרה שמחשבה מפחידה תגיע

וכמובן שנתתי לו ש.ב לתרגל את הכלים כל יום!

נפגשנו שבוע לאחר מכן.

הוא היה חרוץ! תרגל כל ערב וכל בוקר, רמת הלחץ ירדה, התחיל להשתתף בכיתה, לשאול שאלות עם הרבה פחות חשש וביישנות, הרגיש הרבה יותר טוב. האמת שהוא סיפר דברים כל כך טובים על השבוע האחרון שאפילו אני חשדתי שזה טו גוד טו בי טרו.

ליתר ביטחון ביקשתי לבדוק עם המחנכת מה היא ראתה מהצד שלה... ואכן שיפור רציני! תראו בהודעה שלה!



אז לגבי כמה פגישות צריך?

לפעמים קצת, לפעמים יותר (תלוי במורכבות ובעוד גורמים נוספים)

אבל מה שבטוח זה שחשוב שתהיה כימיה טובה וקשר טוב בין הילדה/ה למטפל/ת וכמובן שיהיו כלים נכונים! במקרה שלי אני משלבת טיפול דינמי לבין cbt. שילוב מנצח!


 
 
 

Comments


bottom of page